238                                                    REGISTRE!
longueur qu'il appartiendra, sur lesquelles seront mises Champignolles de boys chevillées de fer; sur icelles lever les marches et contremarches.
"Item, sur ledict escharfault faire ung tribunal de sept piedz de long sur six de large, avecq trois mar­ches pour y monter, saillant sur ledict escharfault, faict en forme de perron, garny de ce qu'il luy ap-partient'1', el faire Ia charpenterye d'ung ciel de boys au dessus dudict escharfault, à unze piedz de haul­teur, garny de poteaulx entre toises, le tout assem­blé. r>
[Marché avec Charles Le Comte.]
"Honnorable homme Charles Le Conte, maistre des oeuvres de charpenterye de la Ville de Paris, confesse avoir faict marché à nobles hommes Claude Marcel, bourgeois de Paris, Prevost des Marchans, maistre Pierre Poulin, Notaire et Secre­taire du Roy, Françoys Dauvergne, seigneur [de] Dampont, Conseiller dudict seigneur en son Tresor, Symon Boucquet, bourgeois de Paris, Symon de Cressé, seigneur dudict lieu de Cressé, Eschevins de lad. Ville de Paris, à ce presens, de faire bien et deuement, ainsi qu'il appartient, tous et chascuns les ouvraiges de charpenteryes et de menuyseries dessus mentionnez ès lieulx et endroictz, selon et ainsi qu'il est contenu, speciffié et declairé au devis dessus transcript pour l'entrée du Roy en ceste Ville de Paris.
"Et pour ce faire, sera tenu led. Conte fournir tout le boys et generallement toutes choses requises et necessaires pour la perfection desdictz ouvraiges de charpenterye et menuyserie, et rendre le tout bien et deuement faict et parfaict, selon et ainsi que dessus est dict, dedans six sepmaines prochainement venant, et plustost, si besoing est. Et en ce faisant, a esté accordé que, après l'entrée dudict seigneur et de la Royne future en cestedicte Ville faictes, ledict Le Conte reprendra tout le boys desdictz ouvraiges de charpenterye et menuyserie, lesquelz il sera tenu desmollir et faire oster à ses despens, et rendre place nette le plustost que faire ce pourra.
" Ce marché faict moyennant et parmy la somme de trois mil sept cens livres tournois, que pour tous lesdictz ouvraiges de charpenterye et menuy­serie, tant pour boys, penne d'ouvriers, que aultres choses generallement quelconques, lesd. Prevost des Marchans et Eschevins seront tenuz, ont pro-
DU BUREAU                                               [1571]
mis et promectent faire bailler et payer audict Le Conte par noble homme me Françoys de Vigny, Recepveur de la Ville de Paris, au feur et ainsi que ledict Le Conte fera lesd, ouvraiges; lesquelz il promect faire et parfaire, lever et dresser bien el deuement ès lieulx et endroictz, dedans le temps, selon et ainsi qu'il est cy dessus et audict devis contenu et declairé.
"Et par ce que par le devis dernier y aura da­vantaige audict arc triumphans de la Porte au Painctre que ce qui est contenu cy dessus, a esté convenu et accordé que ledict Le Conte aura pour ce regard la somme de cent livres tournois, oultre et par dessus lesd, trois mil. sept cens livres tournois. Et oultre a esté aussy accordé que de ce que led. Le Conte fera davantaige et plus qu'il n'est contenu par le devis cy dessus, tant à la porte Sainct De­nys, devant le Sepulchre, Fontaine Sainct Inno­cent, que ailleurs, par l'ordonnance et commande­ment de mesd. sieurs lesd. Prevost des Marchans et Eschevins, icelluy Le Conte en sera rescompensé et satisfaict. Promectans, etc. Obligeans, chacun en droict, etc. Renonceans, etc.
« Faict et passé l'an mil cinq cens soixante dix, le vingt sixiesme jour de Septembre, n
Signé : «Ymbert et Quetin'2'.n
[8. —Devis et marchés pour les ouvrages
d'architecture, sculpture et peinture.] 11 octobre 1570. (A, fol. 81 r°; B, fol. 229 v°-)
C'est le devis des ouvraiges d'architecture, sculpture et estoffe de platte paincture qu'il convient faire pour l'entrée du Roy et Royne à Paris, ès porticques et arcs triumphans que ladicte Ville entend faire faire ès lieulx et endroictz après declarez, qui sont la porte Sainct Denys, la fon­taine du Ponceau, Porte au Painctre, devant le Sepulchre, fontaine Sainct Innocent et Pont Nostre Dame, selon et ainsi qu'il s'ensuyct :
" Premierement, à la porte Sainct Denys, sera faict ung portail d'unze piedz d'ouverture dedans œuvre, qui aura de haulteur du rez de terre soubz clef, quinze piedz; laquelle porte en sa face sera de forme rusticque en suivant l'ordre tuscanne, ainsi nommé en architecture. Les piedz droictz pour la face sur le devant auront neuf piedz de largeur pour chascun costé, qui est pour le total vingt neuf piedz que contiendra lad. face.
O Var. "appartiendra- (B).
'-! Douet d'Arcq, Revue archéologique, tome V (seconde partie), 1868, pages 575-578.